کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

شهر باستانی خلج در فارس

شهرهای باستانی برای علاقه مندان به سفر و گردشگری جز الویتهای اول هستند.اگر شما هم به بازدید از شهرهای باستانی علاقه دارید،حتما باید از شهر باستانی خنج دیدن کنید.

خنج از شهرهای استان فارس است و در 200کیلومتری شهر شیراز قرار دارد.همچنین این شهر در فاصله ی 110 کیلومتری خلیج فارس و در ارتفاع 670متری از سطح دریا قرار دارد.

این شهر باستانی 2000سال قدمت دارد و در روزگار باستان هنگ یا خنگ نامیده می شده است.هنگ در فارسی باستان گوشه و بیغوله معنا می شد و از خانقاههای آن زمان در این شهر ناشی می شود.گویا در آن زمان گوشه نشینان و عرفای بسیاری در این شهر زندگی می کرده اند.

در خنج دهها اثر باستانی از دوران هخامنشی و ساسانی یافت شده است که نشان از این قدمت 2000 ساله است.اما اگر به خنج سفر کنید آثار باستانی متعددی متعلق به قرن هفتم هجری را خواهید یافت.آثاری چون مقبره ی شیخ حاجی محمد،مقبره ی کاکا مخرالدین،مقبره ی شیخ شعیب خنجی،منار دانیال با قدمت 800سال،آتشکده ی محلچه و آتشکده ی کاریان از جمله آثار تاریخی عمده ی شهر باستانی خنج هستند.

علاوه بر آثار دیدنی شهر که آنجا را به قطب گردشگری تبدیل کرده است در این شهر صنعت نیز حرفی برای گفتن دارد.خنج از کارخانه ی موزائیک و سنگ شکن،نوشابه سازی،کارخانه ی قند،کارخانه ی تولید لبنیات و بسیاری از صنایع دیگر برخوردار است.از باغات نخل این شهر نمی توان گذشت که منظره ی زیبایی به شهر داده اند.همچنین از300هکتار باغ مرکبات و 18رشته قنات و بیش از 1100حلقه چاه برخوردار است.در این شهر یم نیروگاه 1000مگاواتی در دست ساخت است و از منابع عظیم گاز برخوردار است.







نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.