کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

گشت و گذار شیرین

از لذتهای سفر گشت و گذار در بازارهای سنتی و خرید سوغاتی و نشستن در رستورانهای سنتی و خوردن غذاهای مخصوص منطقه است.حال اگر این سفر به کشور ترکیه که فرهنگ نزدیکی به فرهنگ ایرانی دارد باشد،بسیار لذت بخش ترمی شود.


یکی از عواملی که سفر به ترکیه مانند تورهای آنتالیا را برای ایرانی ها پرطرفدار کرده است،غذاهای لذیذ این دیار است که بسیار برای ما خوش است. غذاهای ترکیه بیشتر تحت تاثیر آشپزی های دوران عثمانی بوده است و البته این غذاها ترکیبی از پخت و پزهای خاورمیانه، آسیای میانه و بالکان بوده است.

از غذاهای محبوب می توان به  یوفکای ترکی اشاره کرد،غذایی که با نوعی خمیر به نام یوفکا  در انواع مختلف تهیه می شود و در اکثر رستورانها می توانید سفارش دهید و از خوردنش لذت ببرید.یکی دیگر از غذاهای ترکی اسکندر کباب است که به صورت دونر تهیه می شود و به همراه ماست، سس و نان بیده سرو می شود.

مردمان ترکیه به ماست علاقه ی زیادی دارند و دوغ نوشیدنی محبوبشان است.جالب است بدانید که سماق با خاصیت،جز ادویه هایی است که بسیار از آن در غذاها استفاده می کنند.

اما ازخرید سوغاتی از بازارهای سنتی ترکیه نمی توان گذشت.به غیر از پوشاک که حرف اول را در ترکیه می زند و ایرانیها عمدتا برای خرید پوشاک به این کشور سفر می کنند،ترکیه دارای صنایع دستی بسیار زیبایی نیز هست.

ترکیه صنایع دستی اش را از هزاران سال تاریخ خود به ارث برده است.از جمله صنایع دستی ترکیه می توان به سرامیک،سفال،فرش و گلیم،مرمرکاری،خطاطی،تذهیب،طلا کاری و هنر مینیاتور اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.