کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

جرم/ امنیت

اگر با تور ترکیه عازم این کشور هستید، برای شما بهتر خواهد بود تا درباره ی جرایم آن نیز بدانید. میزان جرم و جنایت در ترکیه نسبتاً پایین است اما باید مواظب کیف قاپ‌ها در بازارها و بارهای شلوغ باشید. اغلب افراد بسیار صادق هستند اما برخی تاجران این را یک بازی می‌دانند که تا حد توان پول بیشتری از شما بگیرید. بهتر است قبل از چانه‌زنی قیمت اصلی را داشته و حتماً پول خرد کافی همراه داشته باشید زیرا بدن ترتیب نصف مشکلات حل می‌شوند.


جرایم بسیاری برای مواد مخدر (مصرف یا خرید و فروش) در ترکیه وجود دارد. صادرات عتیقه بدون مجوز وزارتخانه مربوطه غیر قانونی است و به یاد داشته باشید که در حالی که ترک‌ها الکل را میل می‌کنند و بسیاری از آنها الکل می‌نوشند اما مسلمانان چنین نیستند. دیدن گردشگران مست که در خیابان‌ها تلو می‌خورند و بالا می‌آورند چیزی نیست که تحمل کنند. در این صورت به یاد داشته باشید که این گردشگران بیشتر از خود ترک‌ها احتمال ارتکاب به جرم و جنایت را دارند. نیازی نیست که زنان عبا بپوشند اما لباس مناسبی پوشیده و از قوانین هر مکان پیروی کنند ـ شبها به تنهایی بیرون نرفته و مقصد خود را به کسی بگویند. از کیف زیپ‌دار با بند ضربدری استفاده کرده و با غریبه‌ها بیرون نروند. یک روسری به همراه داشته باشند. تا در صورت لزوم بتوانند وارد مساجد شوند.


یک مسئله امنیتی دیگر اما نادر در ترکیه وجود دارد که همان حملات بمب‌گذاری توسط القاعده و PKK، جدای طلبان کرد است. با این حال این مسئله به ندرت روی می‌دهد و دور از مکان‌های گردشگری خواهد بود ـ البته اگر در زمان نامناسب در مکان نامناسبی باشید خیلی بدشانس هستید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.