کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

شهرادیرنه

شهرادیرنه بسیاری از سنت های زیبای خود را هنوز حفظ کرده است. اما چه چیز در شهر ادرینه وجود دارد که برای مسافران تور استانبول جذاب شده است؟ همه ساله در فصل تابستان در منطقه ساراییچی مسابقات کشتی تحت عنوان مسابقات کشتی روغنی برگزار می گردد. در این مسابقات کشتی گیران با بدنهای روغن زده و براق به کشتی گرفتن با یکدیگر می پردازند و این کار را تا مشخص شدن فرد قهرمان ادامه می دهند. این شهر دارای مغازه های لبنیات فروشی بسیاری نیز می باشد که در بین اقلام آن پنیر سفید محلی جایگاه ویژه ای را دارد. از دیگر تولیدات مشهور این شهر (Hardaliye) (هاردالیه) می باشد که از مخلوط آب انگور ، خردل ، بادام و شکر بدست می آید. از این شهر بعنوان سوغات می توانید صابونهای معطر. گلدانها ، دیگچه های سنگی و سبدهای حصیری را به ارمغان بیاورید. هم چنین قلاب دوزیهای زیبای این شهر که توسط زنان بومی این منطقه بافته می شود در نوع خود بسیار جالب هستند. موزه قوم نگاری و باستان شناسی در این شهر نشان دهنده تاریخچه ادیرنه از دوره ماقبل تاریخ تا دوره بیزانس می باشد. در این موزه ها هم چنین لباسها و خانه های منسوب به دوره پایانی عثمانیها نیز به نمایش گذاشته شده است.


در موزه هنر این شهر علاوه بر ارائه جزئیات هنر معماری در دوره عثمانی ، دست نوشته ها ، خطاطی ها ، قرآنها ، اسحله ها و چادرهائی که امپراطوران در گذشته از آنها در جنگها استفاده می کردند نیز به چشم می خورد.


با خرید تور استانبول و سفر به این نقطه، در طول مسیر خود به سمت خلیج ساروز (Saroz) که در دریای اژه قرار گرفته است، بروید ، پلی بنام اوزون کوپرو در این ناحیه وجود دارد. این پل در سال 1444 به فرمان سلطان مراد دوم ساخته شد. این پل بر روی رودخانه Ergene (ارگنه) بنا نهاده شده و دارای 174 طاق ، 1354 متر طول می باشد که ارتفاع بلندترین طاقش 28/12 متر است.


آب و هوای معتدل خلیج ساروز این منطقه را به محلی مناسب برای گذراندن تعطیلات تبدیل کرده است. در شمالی ترین قسمت این خلیج سواحل زیبای Ibrice (ایبریچه) و Erikli (اریکلی) قرار گرفته که دارای هتل و پانسیونهائی با قیمت مناسب و امکانات رفاهی مناسب می باشد


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.