کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

استقبال از ترکیه در میان ایرانیان


ایرانیان عاشق سفر و گردشگری چندسالی است که ترکیه را مقصد سفرهای خود کرده اند.ترکیه به دلیل نزدیکی مرزی به ایران و نزدیکی فرهنگی گزینه ی مناسبی برای سفرهای خارج از کشور به حساب می آید.شاید تور ارزان آنتالیا در دسترس بسیاری از علاقه مندان سفر به این کشور تاریخی باشد.تورهایی که زمینی و یا با رزرو هتلهای ارزانتر گردشگران مشتاق را راهی شهرهای این کشور می کنند.

اما شاید برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های خرید از عوامل تاثیر گذار در سفر به این کشور باشد. همانطور که میدانید، ایرانیان علاقه ی زیادی به خرید دارند و کشورهای اطراف با به راه اندازی فستیوالی از خرید بازار مناسبی را فراهم می آورند. برای مثال تور نمایشگاه طلا و جواهر استانبول در حال برگزاریست تا مسافرانی را که علاقه مند به بازدید از انواع طلا و جواهر هستند را به مقصد مورد نظرشان برساند. 

آمار و ارقام اخبار گردشگری نیز نشان دهنده ی اسقبال ایرانیان است.در سال گذشته ی میلادی 6 میلیون ایرانی با اهداف گردشگری عازم ترکیه شدنده اند نسبت به سال گذشته اش 30درصد افزایش داشته است.سفیر ترکیه در ایران این آمار را ارائه کرده است.در مقابل تنها 400هزار ترکیه ای به کشورمان سفر کرده اند.آذربایجان شرقی به دلیل نزدیکی زبانی و نزدیکی مرزی بیشترین نقش را در این مبادلات داشته است.

اما خوب کمی ناراحت کننده است اینقدر که از ایران به این کشور سفر می کنند تنها درصد کمی از ترکیه به کشور ما سفر می کنند.خوب واضح است آنها از جاذبه های توریستی خود به خوبی برای جذب توریست بهره برده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.