کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

اصفهان و بازدید از منارجنبان

در این فصل که ایران عزیزمان به مناظر زیبا و رنگارنگی مزین شده است باید بار سفر را بست و راهی شد.شاید یکی از مناطقی که سفر به آن در این فصل از سال می تواند بسیار لذتبخش باشد،سفر به شهر اصفهان باشد.با رزرو هتل در اصفهان و بستن بار سفر باید به این شهر زیبا در جنوب شهر تهران سفر کنید و از آثار باستانی و مناظر زیبای زاینده رود دیدن کنید.هتلهای اصفهان در هر زمان از سال میزبان شما هستند ولی در پاییز می توانید به این شهر سفر کنید و هم از بابت مکان اقامت در آرامش باشید و هم در بازدیدهایتان.چراکه در این فصل با خلوتی امکان شهر روبه رو می شوید.

سفر به اصفهان و بازدید از منارجنباناما در سفر به اصفهان یکی از بناهای ارزشمندی که حتما به دیدنش می روید منار جنبان است.همه ی ما می دانیم که منار جنبان به چه چیزی شهرت دارد.این مکان شگفت انگیز و زیبا دارای دو مناره ی بلند است که با تکان دادن یکی دیگری نیز به لرزه واداشته می شود.
این بنای با شکوه قدمتی برای سال 716هجری قمری یعنی زمان سلطان محمد خدابنده الجایتو ایلخان را دارد.این بنا در مکان مقبره ی یکی از عرفای ایرانی به نام عمو عبدالله کارلادانی ساخته شده است.این بنا از لحاظ معماری نیز ارزشمند است.
این بنا دارای دو مناره به ارتفاع 17متر با پهنای 9متر است.این بنا توسط کاشی‌های لاجوردی رنگ به شکل ستاره چهارپر و اشکال دیگری به شکل کثیرالاضلاع فیروزه‌ای رنگ زینت یافته‌است. . ایوان بنا به سبک مغول ساخته شده‌است و از آن دوره کاشیکاریهایی هم دارد. ولی شکل مناره‌ها نشان می‌دهد که آنها را احتمالاً در پایان دوره صفویه به ایوان اضافه کرده‌اند.


اما تنها آنچه گردشگران را به تماشای منارجنبان می کشاند معماری و قدمت بنا نیست.بلکه گردشگران می آیند تا شاهد تکان خوردن مناره ها باشند.همانطور که گفته شد با تکان دادن یک مناره دیگری نیز به لرزه در می آید.هنوز علت دقیقی برای این پدیده کشف نشده است،ولی به اعتقاد برخی پدیده ی رزونانس باعث این پدیده می شود.درواقع تکان خوردن یکی روی دیگری نیز تاثیر می گذارد و آنرا به حرکت وامی دارد.
اما آنچه در اخبار میراث فرهنگی کمی ناراحت کننده است این است که گفته می شود ساختمان بنا به دلیل تکانهای مکرری که به آن برای تماشای گردشگران داده می شود در حال نابودی است.مردم می آِیند تا شاهد این پدیده باشند ولی نمی دانند که این تکانهای مکرر عمدی باعث نابودی این اثر ارزشمند می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.