کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

جاذبه های گردشگری آنکارا

فرقی ندارد که زمان خرید تور آنکارا را چه زمانی از سال انتخاب کنید. این شهر گرچه آنچنان وسیع نیست، در جای جایش جاذبه های گردشگری متعددی برای علاقمندان به هنر، به معماری، تاریخ، رستوران و غذا و ده ها مورد دیگر دارد.
تنها مورد که مهم است آنست که سعی کنید برای رزرو هتل، هتلهای در منطقه اولوس را انتخاب کنید. اکثر جاذبه های گردشگری آنکارا در این محدوده هستند یا از آن فاصله کمی دارند.
آنیت کبیر (grand anit)
بنای پر ابهت آنیت بر روی تپه ای قرار دارد و قدمتش به چندین دهه پیش باز می گردد. این مجموعه موزه ای از وسایل و یادمان های تاریخی ترکیه است.
برای بازدید از این مجموعه می توانید از متروی خط آنکارا استفاده کنید و در ایستگاه تاندوغان (Tandoğan) پیاده شوید.
منطقه اولوس (ulus square)
منطقه تاریخی اولوس آنکارا در بلوار آتاترک است و شامل بناهای تاریخی زیادی مربوط به اوایل دوره جمهوری می شود. 
بدلیل تحولات سیاسی آن دوران، معماران از سنبل های نئوکلاسیک بجای سنبل های عربی دوره عثمانی در نمای بیرونی ساختمان ها استفاده کرده اند. مشهورترین ساختمان های این منطقه موزه هنر و مجسمه، موزه مردم شناسی و ساختمان های تاریخی بانک در بلوار آتاترک است.
برج آتاکوله (atakule tower)
برج آتاکوله بلندترین برج در آنکارا است. این برج در منطقه تجاری کانکایا قرار دارد و در بدنه آن مرکز خریدی مدرن و وسیع وجود دارد. همچنین رستوران گردون، سینما، شهربازی و رستوران ها و کافی شاپ های مختلف در این مجموعه به گردشگران سرویس دهی می کنند.
مسجد کجاتپه (kocatepe mosque)
بزرگ ترین مسجد آنکارا مسجد کجاتپه است که در منطقه کیزیلا قرار دارد. ساخت این مسجد در سال 1967  آغاز شد ولی بدلایل مختلف تا اواخر 1987 به اتمام نرسید. این بنا دارای معماری عثمانی است و اندازه آن باعث می شود از اکثر مناطق آنکارا قابل رویت باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.