کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

تور آنکارا گشت و گذار در مساجد تاریخی

با وجود شهرهای ساحلی چون آنتالیا و استانبول کمتر کسی پیدا می شود که اقدام به خرید تور نوروزی آنکارا کند.اما این دلیلی نمی شود که ما معرفی جاذبه های توریستی آنکارا را از قلم بیندازیم.
شهر آنکارا از آنجایی که پایتخت سیاسی و اقتصادی کشور ترکیه است شهری شلوغ و پرهیاهویی به حساب می آید.بسیاری ترجیح می دهند به جای سفر به آنکارا شهرهای ساحلی را هدف قرار بدهند.اما آنکارا به عنوان یک شهر تاریخی دارای جاذبه های توریستی تاریخی بیشماری است که بیشتر مورد توجه افراد علاقه مند به تاریخ و باستان شناسی قرار می گیرد.حالا اگر شما هم از علاقه مندان این حوزه هستید می توانید به جای استراحت در سواحل مرمره و مدیترانه به گشت و گذار در موزه ها و بناهای تاریخی آنکارا بپردازید.
اما آنکارا از دیرباز جایگاه مسلمانان سلجوقی و عثمانی بوده است و این موضوع منجر به ساخت مساجد باشکوهی شده است که اکنون تبدیل به آثار باستانی ارزشمندی شده اند.شاید ارزشش را داشته باشد به این شهر سفر کرده و از این مساجد بازدید کنید.
یکی از مساجد تاریخی آنکارا مسجد اصلان حانه است که قدمتی برای سال 1290میلادی دارد.شما می توانید این مسجد تاریخی را در نزدیکی ارگ معروف آنکارا پیدا کنید و از تماشایش لذت ببرید.
سبک معماری به کاررفته در این بنا نمایانگر معماری اصیل ترکیه است.در ساخت این مسجد که از سنگ و موزاییک بهره برده اند می توانید شاهد هنر مردم آن زمان باشید.از نکات جالب توجه در رابطه با مسجد اصلان حانه سقف چوبی آن است که توسط 24 ستون پابرجا مانده است.همچنین در این مسجد یک محراب تزئین شده با کاشیهای سلجوقی به چشم می خورد.در گذشته این مسجد را به سبب وجود چندین مجسمه ی شیر" Arslanhane"  یا خانه ی شیرها می نامیدند.همچنین مسجد دارای یک ستون بندی دوگانه ی غیر معمول از ستونهای چوبی است.
این مسجد تاریخی در کنار آرامگاه آهی شراف الدین قرار دارد.بازدید از این دو اثر تاریخی برای اشخاص علاقه مند به تاریخ و آثار باستانی توصیه می شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.