کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

به گزارش گاردین:استقبال از تور ترکیه 50درصد کاهش یافته است!

ترکیه همیشه مقصد اول گردشگری آلمانها و روسها بوده است،اما اتفاقات سیاسی اخیر استقبال آنها از تور ترکیه را کمرنگ و صنعت گردشگری کشور را به طور جدی تهدید کرده است. به گزارش گاردین گردشگری ترکیه 50درصد سقوط داشته و به طور جدی اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

همانطور که می دانید صنعت گردشگری اصلی ترین صنعت این کشور به حساب می آید و 11‌درصد از تولید ناخالص داخلی ترکیه را تامین می‌کند.همچنین حدود 1میلیون جمعیت این کشور از همین صنعت امرار معاش می کنند.تیره و تار شدن روابط سیاسی ترکیه و روسیه از طرفی و حملات و تهدیدهای تروریستی از طرفی دیگر حضور گردشگران را کمرنگ و کمرنگ تر کرده و این صنعت را تهدید.
درواقع عمده گردشگران ترکیه را روسها تشکیل می دادند که برای فرار از سرمای کشورشان به سواحل داغ ترکیه ڀناه می آوردند،با خراب شدن روابط دیڀلماتیک دو کشور ترکیه برای روسها تحریم شده است.در نتیجه ترکیه 4.5میلیون گردشگر روس خود را که سود زیادی عاید این کشور می کردند از دست داد.از سویی دیگر در 8ماهه ی اخیر شهرهای مهم ترکیه مانند استانبول و آنکارا شاهد در مجموع 6 حمله ی تروریستی مرگبار بوده اند که در نتیجه ی یکی از آنها که در استانبول رخ داد تعدادی گردشگر آلمانی جان خود را از دست دادند. این اتفاقات تلخ سبب شد تا گردشگران مشتاق طبیعت و آب و هوای ترکیه دیگر کمتر به این کشور سفر کنند.
آمارها در نتیجه ی همین تحولات نشان می دهد رزرو هتلهای ترکیه و بلیتهای مسافرتی به میزان چشمگیری کاهش یافته است و گردشگران به دنبال مقاصد مدیترانه ای دیگری چون اسڀانیا و قبرس هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.