کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

تور چین و بازدیدی هیجان انگیز از معبدی معلق

کشور چین با وجود جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سراسر دنیا محسوب می شود. چین برای ایرانیان نیز از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است. در طول سال ایرانیان بسیاری با خرید تور چین راهی این سرزمین کهن با جاذبه های گردشگری متنوع می شوند.
چینی ها از گذشته های دور در ساخت سازه های عجیب و غریب دست داشتند. امروزه عجیب ترین سازه های مدرن را می توانید در چین مشاهده کنید که یکی از دلایل اصلی خرید تور چین محسوب می شوند. اما ساخت سازه های عجیب غریب نشان از نبوغ خاص چینی ها است که از گذشته تا حال با مردمان این سرزمین بوده است. در چین می توانید آثار باستانی متعددی را مشاهده کنید که از ساختار پیچیده  و عجیبی برخوردار هستند. یکی از این سازه ها معبد معلق شوان کونگ است که یکی از جذاب ترین و خیره کننده ترین سازهای ساخت دست بشر  محسوب می شود.

معبد معلق شوان کونگ معبدی شگفت انگیز است که ساختار آن در دامنه ی کوه به گونه ای جلوه می کند که گویی معلق است. این سازه در اواخر دوران سلسله ی وی حدود 500سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده است و نهایت نبوغ مردم چین باستان را می رساند. این معبد در دامنه ی کوه مقدس هنگ شان در استان شان شی چین بنا شده است. شگفتی این معبد به ساخت آن بر روی دیواره ی کوه مربوط است. این معبد در ارتفاع 75متری از سطح زمین به گونه ای بر روی دیواره ی کوه ساخته شده است که گویی آویزان و معلق است.  این معبد با این ساختار عجیب در موقعیتی عجیب  یکی از شگفتیهای خیره کنند است که هر بیننده ای را حیرت زده می کند.
این معبد شگفت انگیز دارای دو ساختمان با 40 اتاق است که با ستونها و راهروهای چوبی به هم پیوند داده شده اند. این معبد همزمان متعلق به سه دین بودیسم، تائویسم و کنفوسیوس است که می توان از نوع چیدمان و مجسمه هایی که در آن به چشم می خورند به این موضوع پی برد.
این معبد تنها معبد سه گانه ی چین به حساب می آید. معبد از دو ساختمان تشکیل شده است که راهرویی این دو ساختمان را به یکدیگر پیوند می دهد. ساختمان جنوبی دارای سه طبقه و سه سالن است که در دو سالن آن مجسمه‌های بودا متعلق به دین تائویسم نگه داری می شود. سالن دیگر به نام سالن "غرش رعد و برق" مربوط به دین بودیسم است.

ساختمان شمالی نیز سه طبقه و سه سالن دارد که در دو سالن آن مجسمه‌های بودا نگه داری می شود و در سالن دیگر، همزمان مجسمه‌های گوتاما بودا، لائو زی و کنفوسیوس، یعنی موسسان ادیان بودیسم، تائویسم و کنفوسیوس نگهداری می شود. تعلق معبد به سه دین مختلف سبب شهرت این معبد به عنوان تنها معبد سه گانه چین شده است.

بسیار جای تعجب است که چینی های باستان چگونه در 2500سال قبل این معبد را بر دیواره ی کوه از چوب ساخته اند که قرون بسیاری دوام آورده است. نه زلزله و نه رطوبت و نه طوفان هیچ کدام نتوانسته اند در طول 2500سال ضربه ای به این مکان مقدس عجیب بزنند که این هوشمندی چینی ها را می رساند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.