کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

روستای زیبای کندوان

در بهار همه جای ایران زیباست و باید تنها به جای جای این کشور چهار فصل سفر کرد و به درک زیباییهای این کشور رسید.اما غم انگیز است که بگویم خود ما مردم،با خودخواهیمان و با ریختن زباله از این زیباییها کاسته ایم.

از زباله ها که بگذریم،استان آذربایجان شرقی یکی از مناطقی است که باید حتما به آنجا سفر کرد،به خصوص در نوروز که فصل سفر است.مرکز استان تبریز است که خود به تنهایی پر است از جاذبه های دیدنی مانند مقبرالشهدا،مسجد جامع،مسجد کبود،ارگ تبریز،خانه ی مشروطیت و خیلی جاهای دیدنی دیگر.باید به این شهر تاریخی سفر کرد و از دیدنیهایش لذت برد.

اما در نزدیکی مرکز استان روستای کندوان قرار دارد که در نوروز نیز می توان در آنجا برف دید.کندوان منطقه ای ییلاقی از رشته کوههای سهند است که در 60 کیلومتری جنوب غربی شهر تبریز و 18 کیلومتری جنوب شهرستان اسکو در دامنه های سرسبز سلطان داغی قرار دارد.کندوان قدمتی 6هزار ساله دارد و باطبیعت و بافت منحصر به فردش یکی از جاذبه های توریستی پر طرفدار و زیبای منطقه محسوب می شود.

کندوان یکی از سه روستای صخره ای جهان است که هنوز زندگی در آن جریان دارد.به روستای صخره ای کاپادوکیه در پست "روستای صخره ای کاپادوکیه" اشاره کردیم.از جذابیتهای این روستا می توان به خانه هایی که در دل کوه به شکل کندوی عسل هستند اشاره کرد.همچنین در اثر فعل و انفعالات آتشفشانی به مرور زمان منظره های طبیعی زیبای بی نظیری در این منطقه ایجاد شده است.

اما آب و هوای مطبوع،دره های سرسبز و بکر،لبنیات محلی و عسل مرغوب کندوان گردشگران بسیاری را به این منطقه می کشاند.حال شما نیز می توانید با خودروی شخصی یا با تور ویژه نوروز خود را به این منطقه ی زیبا برسانید و از تماشای مناظرش لذت ببرید.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.