کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

سفری زیبا به کلیبر


شاید ترجیح بدهیم به جای سفرهای گران و لوکس مانند تور آنتالیا و ماندن در هتلهای مجلل،همین ایران خودمان را سوژه ای برای گشت وگذار کنیم و یک دوربین عکاسی نه چندان گران در دست بگیریم و برویم از طبیعت زیبای بهاری عکس بگیریم.

بهتر است نقاط بکری را که ممکن است در نوروز پای مسافران زیاد به آنها نرسد را پیدا کنیم تا شاید بتوانیم از سرو صدا و تجملات شهر خود را چند روزی رها کنیم و به آرامش دست یابیم.

در این میان شهرستان کلیبر را به یاد دارم که چند سال قبل در همین نوروز پای به آنجا نهادم و این شهر آذری دلم را با خود برد.

شهرستان کلیبر در استان آذربایجان شرقی و در 210 کیلومتری شمال شرق شهر تبریز قرار دارد.اگر بخواهید از تهران به این شهر دست یابید،باید از اتوبان زنجان به سمت تبریزطی مسیر کنید تا در ورودی شهر تبریز با توجه به تابلویی که به سمت کلیبر اهر اشاره می کند،مسیر خود را تغییر دهید تا پس از 210 کیلومتر به این شهر برسید.

با رسیدن به این منطقه با زیبایی وصف ناپذیری رو به رو می شوید.این منطقه دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است و پوشیده از جنگلها و مراتع سرسبز است و بیشتر مواقع در این منطقه می توانید مه را تماشا کنید.

اما آن چیزی که دل من را ربوده است،قلعه ی بابک است.قلعه ای رسیده از زمان ساسانیان که در بالای کوه و در ارتفاع 2300متری قرار دارد و از شهر کلیبر سه کیلومتر فاصله دارد.برای دست یابی به قلعه و ثبت تصاویر زیبا باید مسیر طولانی ای را پیاده روی کنید که اگر پیاده روی همراه با مه منطقه باشد،بسیار دل انگیز است.

حال شما هم مکانی ناب چون کلیبر و قلعه بابک را پیدا کنید تا نوروزتان رنگ و بوی ایرانی به خود بگیرد.




قلعه بابک


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.