کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

در استانبول با مترو سفر کنید

اگر با تور نوروزی استانبول چند روزی مهمان این شهر زیبا شدید بهتر است از سیستم حمل و نقل عمومی شهر به خصوص مترو استفاده کنید.اگر قدم به ایستگاههای متروی استانبول بگذارید تابلوهای راهنما به خوبی شما را هدایت می کنند،  اما مردم ترکیه هم اگر بدانند مسافرید حتما به کمکتان می آیند.ایستگاههای مترو در استانبول بسیار خلوت هستند،از این رو رفت و آمد با آنها را به شما توصیه می کنیم.



اما شاید برایتان جالب باشد که متروی استانبول دومین سیستم حمل و نقل زیر زمینی مسافر در سطح جهان بعد از لندن است.تلاش برای ساخت مترو در استانبول به بیش از ۱۰۰ قبل برمی گردد. در سال ۱۸۷۵با ارائه ی طرحی برای ایجاد خط حمل و نقل مسافر با نام تونل، اولین فعالیتها برای ایجاد مترو در استانبول آغاز شد.

خط زیر زمینی حمل مسافر تونل در استانبول در سال ۱۸۶۳ افتتاح شد که دومین سیستم حمل و نقل زیر زمینی مسافر در سطح جهان محسوب شد. اما فعالیتها برای ایجاد این خط زیرزمینی مترو در سال ۱۸۷۱ آغاز و در سال ۱۸۷۴ به پایان رسید. این خط که ۵۷۳ متر طول دارد در هفدهم ژانویه ۱۸۷۵ افتتاح شد. مسافران این خط قادرند مسافت بین گالاتا تا بی‌اوغلو در عرض ۹۰ ثانیه را طی کنند.

طرح جامع ایجاد مترو در استانبول برای اولین بار در سال ۱۹۱۲ وارد مدار شد. در آن سال شرکتهای مختلف بین‌المللی طرحهای خود را برای ایجاد مترو در استانبول ارائه نمودند.

فعالیتهای نوین برای ایجاد خط مترو در استانبول از ۱۹ آگوست ۱۹۹۲ آغاز شد و در ۱۲ ژوئن ۱۹۹۴ تونلهای تاکسیم به شیشلی به هم متصل شد. در ۲۵ مارس ۱۹۹۹ استانبول شاهد اولین سفر آزمایشی ترن از خط مترو بود و در ۱۶ سپتامبر سال ۲۰۰۰ نیز خطوط متروی استانبول به طور رسمی گشایش یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.